LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 26 oktober 2013

Ljusgrönt




Den här veckan har Charlotta en svår utmaning - färgtemat för trädgården är "ljusgrön". Eftersom jag har en blomma på landet, som är grön, en julros (helleborus foetidus tror jag det är) har jag ägnat mig åt den. Den har fötterna i grus och i bergsskrevor och ryggen mot ett berg - där har den stått i ur och skur år ut och år in. Här har jag fångat den under årstidernas växling. Den är ganska ljusgrön, i alla fall när solen skiner på den.

10 kommentarer:

lavendia sa...

Det är roligt att se hela händelseförloppet i bild. Fint fotograferat.

Evas Kvarnaro sa...

Vilka fantastiska bilder du tar, både djur och natur.
Spindlar gillar jag inte, men deras nät är vackert.
Trodde knappt att bärfisar fanns i så många olika sorter, men de ser tuffa ut.
Zorro honom vill jag ha, vilken fin hund, älskar hund o katt djur.
Gillar både hunden o Zorro hjälten
han är lite som Robin Hood.
Tänker på rättvisa för folk o land.

Jag har lite att läsa nu i din blogg som jag gillar, särskilt när du skriver och visar bilder om din Zorro.

Höst hälsning/ Eva

Nora sa...

Vilka fina bilder!

Charlotta sa...

Så härligt val! Julrosornas överblommade gröna kalkar är ju nästan lika vackra som blommorna. Tack för att du delar dina ljusgröna minnen. :)
Ha en underbar helg!

Anki sa...

Bra val! Och såå kul att se hur den ser ut under hela växtsäsongen :)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka härliga bilder på ljusgrönt! Jag såg ju detta, att det var den färgen, och insåg att det blir svårt, men det är roligt att leta vilket jag ska göra senare!
Du har i alla fall hittat jättefina bilder!
Agneta kram

Gunilla sa...

Tack för ditt besök hos mig!
Julrosen är en vacker blomma och vi har en sådan planerad vid gravstenen. Den bär stora, präktiga blommor varje år.

Hälsningar Gunilla

Susie på Stjärnarve... sa...

Väldigt vackra bilder - och vi alla verkar ha "gröna" julrosor!
Härligt med bilderna på Zorro, jag skrattade för mig själv när jag såg bilden på honom och kudden!! *fniss*

Millas Trädgård sa...

Ja, lite klurigare denna veckan men du har fångat det bra! Julrosor kan man ju inte få för många:)
Ha en fin vecka!
Kram Milla

Anonym sa...

Vilken läcker och kraftfull växt!