LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 4 oktober 2013

Nummer 1

Det man först lägger märke till när man beträder den grågrusade gårdsplanen på landet är körsbärsbenveden. Busken är som ett fyrverkeri av färger som sprutar ur marken och exploderar i ett färgcrescendo av rosa, gula och oranga lysande höstfärger.
Utanför köksfönstret hemma är scenariet det motsatta. En liten gråbrun fågelunge vilar sig stillsamt på de mossfärgade plattorna. Den sveper sina duniga fjädrar omkring sig som för att hålla värmen bättre. Det första jag lägger märke till är, att den verkar ha ett litet sår vid ögat. Jag blir så ledsen när fåglar uppvisar skador. Jag tycker inte om den sidan av naturen.

Länkar till Nature Footstep Winged 104 och Blooming Friday Nummer 1.

15 kommentarer:

Gunilla sa...

En riktigt färgsprakande buske som jag gillar.

Trevlig Helg

Our photos sa...

What a lovely photo of the bird!Greetings, RW & SK

Meta sa...

Den busken gillar jag verkligen med sina fröställningar. Brukar plocka dom hos en granne och göra krans av det.
Men stackars liten fågelunge undrar vad den gjort sig illa.
Ha en fin helg du äter väl kanelbulle idag?
Kram Meta

MitchyLR sa...

Hej Ulla! Vackra röda blommor i det första fotot. Bra bild av den lilla fågeln, också. Jag hoppas att han har återhämtat sig tillräckligt för att flyga iväg?

Villrose sa...

Flott fargeklatt!

Håper det går bra med den lille...

Charlotta sa...

Färgsprakande val av nr 1.

Håppas den lilla fågeln klarade sig. Det är tufft att se de hårda sidorna av naturens gång.

Berit sa...

Underbar och vacker buske med sina hängen.
Stackars fågeln hoppas den klarar sig!!
Ha en underbar dag!!

Tant Otteskrufv sa...

Fina bilder, bra ettor :)

Hélena sa...

Fantastisk buske!
Kram Hélena

Veronica sa...

Ett körsbärsbenved bara måste få flytta hem till mig!

Ett mycket bra val till nummer ett :)

samson sa...

körsbärsbenved står på att köpa lista
nä,naturen kan vara grym
ha det så bra
maggan

Unknown sa...

Stackars lilla fågel! Det slutar tyvärr inte alltid bra i naturen.

Lena/isklockan sa...

Härlig färg på din körsbärsbenved. kram

Louisette sa...

Love much the foto of your bird, greeting from Belgium

Anonym sa...

vilken söt liten fågelunge!