LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 27 november 2013

Marktäckare blå, rosa och vit

Bredvid den gula fetbladen har jag tryckt ned grenar av vintergröna, vinca minor, med stor tvekan. Den tar lätt överhand och vill sprida sig. 
Därefter har jag satt grönbladig alunrot, som kommer att få rosa klockformade blommor.
Sista marktäckaren är spetsmössa. Bladen har en så vackert ljusgrön färg och blommorna är så sirliga.

Dessa tre blommor är nyplanterade i år. Jag hoppas att de ska överleva vintern. Kanske blommar de nästa år. Till dess hoppas jag ha tänkt ut vad för slags trampstenar jag ska placera ut lite här och där, så att jag kan rensa ogräs.

3 kommentarer:

lavendia sa...

Vilka fina bilder på marktäckande. De är ju ännu vackrare än de är i verkligheten!
Vinca minor-bilden är helt ljuvlig. Förstår att du tvekade. Den kan sprida sig bra.

Our photos sa...

Beautiful flower photos!

Snäckskalsdalen. sa...

Och där var det mina återkommande färger i trädgården! Det är nåt visst med just dom färgerna. Jag försöker dra åt andra håll också men det är tröt!
Jättefina växter!
Agnetakram