LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 13 december 2013

Fick julkyss - föll direkt


Vi var en tur till Nynäshamn idag och ställde kosan mot Chokladhuset. När man stiger in i den lilla butiken omfamnas man av de ljuvligaste dofter man kan tänka sig. De vackra pralinerna omringar en. Jag fick smaka på en julkyss och föll direkt. Man stoppar den i munnen och smakar, låter den smälta lite på tungan, tuggar, dofterna sprider sig i gommen upp i näsan, det smakar gudomligt. Man lämnar butiken med ett lyckligt leende på läpparna - chokladälskare som man är - och en påse julkyssar.

Jag måste bara få tipsa om deras hemsida - man kan skicka en påse kyssar till exempel till en släkting, vän - någon man vill uppmärksamma lite extra. Julkyssarna var smaksatta med saffran, glögg, russin, pepparkakor, ingefära, nejlika, kanel - härliga julsmaker.

Jag köpte även en ask med Nobel Night Cap-praliner (pralinen som levereras till Nobel-festligheterna) som jag ska testa, åtta olika smaker. Återkommer så småningom med mina upplevelser.

1 kommentar:

Skaparglädje sa...

De där kyssarna ser goda ut.
Lussehälsning från mig.