LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 22 december 2013

Fjärde advent och adventsutmaning

Fjärde advent är här och barnfamiljen är fulltalig. De fyra ljusen är tända, ett för varje svamptelning.
På landet söker sig mössen in i huset så här på vinterhalvåret. De härbärgerar under diskbänken, där de äter på i stort sett allt, exempelvis påsarna för sopor. Nu har jag virkat en "tub" med gummisnoddar i båda ändar och ett band i att hänga upp på väggen. Här ska jag ha påsarna - hoppas att det ska fungera. Inspirationen hämtade jag hos "Virkpia" - länkad till hennes nya blogg. Titta också in på Annicas adventsutmaning, så får ni tips från andra bloggare.

8 kommentarer:

Anonym sa...

dat is wel heel mooi gemaakt het doet ook heerlijk warm aan.

lavendia sa...

Vilken näpen svampskog. Sådan pås-påse har jag också. Som jag fick i en affär av en äldre man som själv hade sytt den. Jag bara hjälpte honom med hans kassar. Vi har också vår på landet. En riktigt god jul!

Ela sa...

Beautiful decorations.
I wish you a Merry Christmas, many gifts from Santa Claus and a Happy New Year !

cat sa...

En riktigt god jul och ett gott nytt år önskar jag dig. Hoppas att mössen sköter sig bättre nu :-)

Millas Trädgård sa...

Vilka söta små svampar! Möss är inte att leka med. De kan verkligen mumsa:-)
En riktigt God Jul!
Milla

Annica Östlund sa...

Vad tråkigt med de små mössen som tuggar i sig allt. Vi hade problem med möss i förrådet för något år sedan men köpte en elektronisk manick som hänger i taket och sänder ut ett ljud som vi inte hör men som mössen avskyr. Sedan dess har vi inte sett skymten av de små rackarna =)
Hoppas du får en härlig fjärde advent och en riktigt God Jul!
Kram Annica

Skaparglädje sa...

Smart tub till påsarna.
GOD JUL!

Anki sa...

Vilka underbara svampar! Så söta!
Möss har vi här också... tur vi har Sixten som håller antalet ganska begränsat :)
Önskar dig en riktigt God Jul!