LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 29 juli 2014

Gul mangold


Värmen håller i sig - plus 28 grader idag. Som det inte var nog åt vi baconlindad hot chilikorv till lunch, salt och hetta. Lite nyttigheter hade vi till, färskstekt röd paprika med mangoldblad, sköljda med minutiös noggrannhet.

Förr odlade jag grönsaker, potatis, dill, persilja m.m. Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte återupptagit detta. Men så kommer jag ihåg varför jag slutade. Skorv eller vad det var på potatisen, små vita maskar i morötterna, dillen gav upp, jag gav upp.

När jag ser denna spindel, som bara är någon millimeter stor och när jag tänker på, hur det gick med min fina röda grönkål, kvarstår mitt beslut att inte börja med odlingar för att sedan slåss mot alla dessa hinder.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Sniglarna har tagit död på min odlarglädje. Men jag ska göra ett nytt försök nästa år, med snigelstängel.

Bas. sa...

Je hebt het spinnetje er wel mooi opstaan.