LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 5 juli 2014

Så ser det ut idag - Fototriss

Värmen har återvänt, det är plus 24 grader i skuggan. Zorro inspekterar de gula fetbladen, som nästan slagit ut. Jag går en runda på tomten för att dokumentera, hur det ser ut idag.
 Zorro är nyfiken på vad det är jag studerar så närgånget och följer med hela tiden. Här har vi stannat vid en silverax, som redan visar en blomknopp.
En humleliknande insekt har landat på en alunrot.

Länk:
Fototriss 267, så ser det ut idag
Camera Critters 326,

9 kommentarer:

anemonen sa...

Ett "blommigt" ställe du har varit på. Vackert med mycket blommor och vistelse i naturen.

Vi i Kasperian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vi i Kasperian sa...

Jag måste nog ta ännu en tur på MIN tomt, ser jag...
Väldigt vacker triss, och silveraxbilden är fantastisk!
Berit E

Vi i Kasperian sa...

Jag måste nog ta ännu en tur på MIN tomt, ser jag...
Väldigt vacker triss, och silveraxbilden är fantastisk!
Berit E

Johanna sa...

Så vackert =)

http://lifeofjohanna.se

AA sa...

Trevligt att ha en tomt att söka motiv på, gillar särskilt alunroten som fått besök av en insekt (humla?)!

Anonym sa...

Somrigt fint hos dig!

Anonym sa...

Wonderful photos. Your dog, Zorro, has a beautiful sleek and shiny coat.

Anonym sa...

Vackra bilder! Min Alunrot är bara små blad än.....