LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 18 september 2014

Idegran och revsuga

Jag var till plantshopen och handlade igår. Det brukar ta sin lilla tid innan jag kommer till skott. Ett runt klot ville jag ha av något slag. Bestämde mig för idegran och hittade denna lilla Taxus media 'Groenland'
Som marktäckare kring det lilla idegransklotet ville jag ha rödaktiga blad och köpte några plantor rödbladig revsuga, Ajuga reptans 'Braunherz'. Den blommar i juni i mörkt blåviolett.
En vit höstanemon fick följa med hem också. Den står och väntar på att bli planterad. Blomjorden tog slut - det blir torsdagens underhållning - jag älskar att hela tiden ha något på gång i trädgården.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Vilken fin boll du kommer att få!
Fler bollar här: http://formklippningtopiary.blogspot.se/

lavendia sa...

Vad bra! Då har du haft kul idag också. Revsuga är egentligen fina, men de försvinner på något sätt bland det andra. Hoppas den tar sin plats och visar sig hos dig.