LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 24 september 2014

Snövit eller jordbrun

Jag höll på med ogräsrensning i trädgården och rafsade snabbt bort den snövita svampen i en rabatt. 
Jag tog upp den och skulle precis kasta bort den, då jag upptäckte vilket fint fotomotiv det var. Jag hämtade kameran och tog några bilder. Nu sitter jag här framför PC:n och undrar, varför jag inte försökte få bort smutsen innan jag tog bilderna.
Om jag vänder andra sidan till kanske den är bättre. Icke då, den är ännu värre. Och svampen är bortkastad så någon bakläxa kan jag inte få. Maxwell Maltz:s visdomsord passar så bra in på mig:

Ha ingen fruktan för perfektion, 
du kommer aldrig att nå den.

4 kommentarer:

Bas. sa...

geweldig mooi.

cat sa...

Satt och såg på en fantastiskt intressant dokumentär om svampar igår. Dina bilder hade gjort sig bra där :-)

lavendia sa...

Så vist.

Hannele på Hisingen sa...

vita svampar äter jag inte