LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 10 februari 2015

Snötäcket blir tunnare

Jag har sett, att en del visar utslagna vintergäck. Solen har värmt några dagar och snötäcket har blivit lite tunnare. Jag plumsade runt ett varv i trädgården idag. Några vintergäck gick ännu inte att se. Vissnade fjolårsväxter sticker upp här och där.
Jag låter växterna vara kvar och städar först till våren. Det här är irisblad och -stjälkar som växer runt en lampa.
Några blad har slagit ut på forsythian. Det är nog lite väl optimistiskt kan jag tänka mig. 
Jag har skakat av snön då och då på buxbomskloten för att de inte ska brytas. Jag såg att flera grenar på den norska brudspirean hade brutits.

1 kommentar:

cat sa...

Här har vi såväl snödroppar som tussilago. Helt knasigt! Hoppas att snön smälter mer hos er.