LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 5 februari 2015

Vårlängtan




Snöandet har pågått länge nu, dagar och nätter, lätta flingor i tunna lager på lager på lager ... tillräckligt många för att dölja eventuella vårtecken.

Jag tittar på föregående års bilder och letar vårens ankomst. Även om snön tenderade att smälta blommade inte snödropparna förrän i början av mars och vintergäcken en månad senare allt eftersom snön smälte undan.

Nu sitter jag - långt innan bokrean inträffar - djupt försjunken i böckernas värld och njuter på så vis av årstiden utan dåligt samvete för att jag försakar trädgården.

Länk:
Blooming Friday - vårlängtan
Floral Friday Foto - fff 168

19 kommentarer:

Bas. sa...

half voorjaar.

Charlotta sa...

Våren är välkommen när den kommer. Hoppas det inte dröjer för länge.

Unknown sa...

Jag längtar också till våren, men den lär nog inte komma riktigt ännu.

Gunilla sa...

Alla längtar nog efter våren och dess spirande grönska.
En fantastiskt fin tid som förhoppningsvis snart kommer.

Att botanisera i reaböcker är inte helt fel.

Trevlig Helg

Anette i Torsåker sa...

Närhelst den kommer och hur än snabbt den är över är våren väldigt välkommen.
Vilken fin solig vintergäck!
/Anette

Villrose sa...

Våren er både gode minner og noe å se fram til! Imens er det ganske godt å vie seg til noe annet en hagen, eller planlegge med frøpusling og inspirerende bøker og magasiner :-)

lavendia sa...

Längtansfulla bilder. Snön ligger vit på taket och i fullmånen ligger man vaken. / Britt

lavendia sa...

Längtansfulla bilder. Snön ligger vit på taket och i fullmånen ligger man vaken. / Britt

Maribel sa...

Vi får njuta av alla fina bilder tills den är här. Ha det gott!

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Så vackra bilder!
Allt gott!
/Katarina

Cat sa...

Underbara bilder, där späddes min längtan på ordentligt ;-)
Ha de gott. Catarina

Leena sa...

Sköna bilder! Du gör klokt i att leva i nuet och njuta av det som går att njuta just nu (böcker!) istället för att tråna efter något som kommer i framtiden. Planera kan man ju ändå göra men inte glömma nuet.
Ha det gott! /Leena

Millas Trädgård sa...

Härliga bilder. Mycket snö och jag förstår att det bara är att luta sig tillbaka och vänta...och längta!
Ha en fin helg! Milla

Merja sa...

Var årstid har sitt. Tur det finns tid till läsning:) Undrar just var jag grävde ner mina vintergäck...det är bara att vänta och se.
Trevlig helg!

Ninnis sa...

Underbara bilder som fångar längtan efter vår på ett härligt sätt....=)

Trevlig helg!!!

Kram Ninni

Unknown sa...

Stilig bilde med blomst i snøen:)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Så skön känsla!

Njut av nuet och trevlig vecka!

Hälsningar Ewa :)

Veronica sa...

Ja, inte behöver man ha dåligt samvete för trädgården nu inte! Näe, man kan sitta och njuta med böcker och tända ljus. Jag väljer dock trädgårdsböcker och njuter av min längtan och planerar... ;)

Ha en skön söndag i solen!

Melbourne Australia Photos sa...

Wonderful images of the first signs of Spring!
Thank you for participating in Floral Friday Fotos!