LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 8 december 2015

Vackert, frostigt, solbelyst

Idag är det en frostig och solig dag. Jag är så glad att jag planterade denna färggranna ljung i år. Det är nästan den enda blomma i trädgården, som fortfarande ser fräsch ut.
Kärleksörten har visserligen lite rosa färg kvar men mycket av växten har vissnat. Stjälkarna får en vacker lyster i solens gula sken.
Kanterna på praktlysingens vissnade blomställning glöder i motsolen. De håriga stjälkarna får gyllene konturer.
Ett och annat blad på kerrian sitter fortfarande kvar. Det är kallt och frosten har bitit tag i det mesta.
 Jag har fyllt på med talgbollar och fågelfrö. Fåglarna behöver energi när kylan slår till.
Någon mer som tänkt slå till för att fylla sitt energibehov har besökt trädgården, smugit runt för att inte avslöja sig. Det vore trist om den lyckas i sitt uppsåt men jag har inte sett några fjäderrester.

Länk:
Nature Footstep - trees-n-bushes 37
Our World Tuesday
Tisdagstema - trist

6 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Frostigt och vackert, mer än trist faktiskt, hos dig!

znogge sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på i din blogg!

Anonym sa...

Vilka fina bilder.

Anki sa...

Såå vackra bilder! Visst är det härligt med lite frost som lyser upp i mörkret och gnistrar i solskenet. Bilden på ljungen är bara såå vacker och praktlysingen i motljus... såå läckert!

Skaparglädje sa...

Så vackra frostbilder. Jag ska också ut och fylla på lite fågelmat idag innan jag ger mig iväg på dagens uppdrag.
Kram!

lavendia sa...

Håller med alla - såå fina bilder. Frost och solsken ihop. / Britt