LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 27 juli 2016

Fixar "fulhörnor"

Jag har arbetat med att få bort "fulhörnor" i trädgården. I oktober förra året hjälpte mig min svärson och hans pappa att tukta fläderbusken, som hade vuxit sig alltför stor för min lilla tomt. Nu har den bildat en kompakt, vacker buske med blommor och bär inom räckhåll. Den döljer också den svarta komposten, som står bakom, åtminstone så länge löven sitter kvar.
När man rundat fläderbusken skyms den svarta kompost-behållaren av självsådd gurkört. Området runt komposten har jag stensatt och utanför finns smala rabatter. Alla växter törstar efter regn nu och orkar inte stå upprätt.

Jag var tvungen att oplanerat rensa bort taklöken på ett annat ställe i trädgården. Den har fått en tillfällig plats i några runda grå krukor, som jag ställt framför gurkörten.

Bakom den svarta, höga krukan med svartmålade bambugrenar växer en vit klamatis Summer Snow och en libbsticka.

Länk:
Tisdagstema - ansträngning

1 kommentar:

Charlotta sa...

Och nu är det en snygghörna! ♥