LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 20 juli 2016

Spirea och fläder

 Humlebagge
 Brun gräsfjäril
Blommorna på min ljusrosa spirea lockar insekter på löpande band. Jag behöver bara rikta in kameran mot  blomklasarna så avbyter skalbaggar, fjärilar och flugor varandra. Vilket underhållande skådespel det är.
Fläder (Sambucus Nigra)
Det är som en mellanperiod för en del bärbuskar. Flädern har både nyutslagna blommor och halvmogna gröna bär. Man kan göra kapris på dem. Just nu är busken fräsch utan bladlöss.

Länk:
Nature Footstep - trees-n-bushes 67

1 kommentar:

Merja sa...

Så fina bilder du tagit!! Humlebaggen kan jag inte minnas att jag sett tidigare. Fint mönster den hade. Fjärilar har jag svårt att fånga på bild hur jag än försöker...
Kul det där med att man kan göra kapris av fläderbären:)
Ha en fin dag!