LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 12 november 2010

Spegling - fredagstema hos sinneskatten

Länkade fredagsteman blir mer och mer populärt. En för mig ny bloggbekant - sinneskatten - har också ett sådant tema. Det är ett trevligt sätt att upptäcka nya infallsvinklar på ett ämne genom att titta på, hur andra uppfattar det.

Denna fredag är ämnet "spegling". Jag har en stor spegel i entrén, där jag tagit detta kort. När jag tog det gick ett TV-program, där inredarna förfasade sig över furu - som jag tycker är så snyggt. Jag tyckte det var så häftigt, att jag lyckats få furu dubbelt upp. Det är alltså inte någon bearbetning i ett dataprogram.

7 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Det var verkligen en annorlunda häftig tolkning av spegling...och jag har också furu och skiter i vad inredarna säger...snart är allt det vita ute och det ska vara färger....eller kanske furu ;-)
Tittar man på alla bloggar så bor alla i vitt vitt vitt vitt hmmmmm hur kul är det då?
Fortsatt skön helg!

Anonym sa...

WOW!!! Superläcker bild!
Ha en fin kväll!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Kul bild!
Har också gillat furu och haft 'trävita' fönster inomhus i ca 30 år. Nu sedan ett par veckor är de vita och jag tycker det är ett stort lyft. Hela rummen har blivit ljusare.
Trevlig helg
Birgitta

Beppan sa...

Kul fotat! Furu är snyggt tycker jag. Har furutak i hela huset - men med stigande ålder och svikande syn så blir det vitmålat allt eftersom...

sinneskatten sa...

Framförallt välkommen att vara med på fredagstemat.
Härlig tolkning!

Moster Ma sa...

Furutrenden är på ingång,säkert!
Kul bild.

Jah Hollis sa...

Det var en fin variant på speglingstemat.
Vad experterna i diverse program i tv tycker kan man högaktningsfullt strunta i. Det viktiga är väl vad man själv gillar och inte vad någon trendputte för tillfället tycker är fult eller fint.