LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 16 oktober 2014

Höstkrigare - Blooming Friday




Dagarna har växlat mellan sol och regn, rena höstkriget. Temperaturen kryper nedåt, i går var det bara plus 4 grader på morgonen. Vattendropparna glittrar i solstrålarna, som då och då tränger fram genom molntäcket.

Några vildäpplen finns kvar. Bukettapeln är nästan avlövad, kvar finns de röda bären. Körsbärsbenvedens blad hålls på plats av en spindelvävsrosett. Höstkrokusarna springer runt i trädgården - jag har inte planterat dem där de växer, så det måste vara på det viset.

Länk:
Blooming Friday - höstens krigare

21 kommentarer:

Katarina www.engronsida.blogspot.com sa...

Regnväder här mest hela dagen idag, inte alls känts inspirerande, men då jag ser dina vackra bilder i det blöta, så.. Ja, vackert, vackert. Höstkrokusarna är underbara och egensinniga. =oP
Allt gott!
/Katarina

Valdreshagenmin sa...

Lekre regnværsbilder! Ha en fin helg :-)

Unknown sa...

Vakre bilder:)

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, du har höstkrokus, jag missar hela tiden att inhandla dessa. Nu skriver jag upp det i min agenda.
Agneta kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja vad vackra bilder, va fint det är när man fångar regndropparna!
Trevlig helg! Hälsningar Ewa :)

Tant Otteskrufv sa...

Härligt höstiga bilder!

Susie på Stjärnarve... sa...

Fantastiskt vackra höstbilder, speciellt den på bukettapelns bär!
Susie

Hannele på Hisingen sa...

Nypon är så fint på hösten ♥

Veronica sa...

Superfina höstbilder!

Regndroppsbilden på bären är som en tavla :)
Vad roligt med springande höstkrokusar...såna har jag inte men det vore ju kul att ha lite blommande krokusar på hösten !

Ha en skön helg!

Mandelhjärta sa...

Trevliga bilder från din trädgård. :)
Ha en fin fredag!

cat sa...

Här har vi haft lite väl mycket regn nu tycker jag. Fast det är fint att fota regndroppar på växter, vilket man tydligt kan se hos dig idag :-)

Anette sa...

Fina bilder, visst finns det mycket vackert nu också. Även om det inte är min årstid riktigt. Höstkrokus har jag aldrig hört talas om. Coolt! /Anette

Maribel sa...

Riktigt fint, krokus på hösten, vad underbart. Allt gott /Marika

trädgårdsdrömmar sa...

Säkert någon liten trädgårdstomte som flyttar på dina höstkrokus.
Ha en skön helg.

lavendia sa...

Vackra bilder med mycket fukt i. De utspelar väl också ett sorts krig mot den kommande kylan.

Furulunden sa...

Fine høstbilder du har!! Det er så fint med regndråper på plantene!

Lotta sa...

Så trevligt med höstkrokusar som själva sprider sig, sån blir man glad av! Trevlig helg

Ninnis sa...

Vilka underbara bilder på olika krigare.....så mycket vackert fastän vi är i oktober.......=)

Trevlig helg !

Kram Ninni

Meta sa...

Nog är det en härlig lite upp och ner tid vi har. Jag njuter av de fina bilderna
Ha en fin fredag
kram Meta

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Härliga höstbilder! Kul med växter som dyker upp på nya ställen.
Ha en skön helg!

Rost och rädisor sa...

Vackra bilder och så poetiskt med blad som hålls på palts av spindelvävsrosett. Härligt.
Kram
Anette