LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 8 oktober 2014

Mynta-te



Jag har druckit te av myntablad på kvällarna. Det är så uppfriskande gott. Sedan tidigare har jag mynta i en kruka, eftersom den sprider sig mer än villigt.

Jag tänkte klippa ner den medan den var grön, innan hösten, innan den gulnar, innan frosten ... och torka i ugnen. En massa annat har kommit emellan. Och i morse regnade det så förskräckligt. När solen bröt fram hade vi fått 34 mm regn. De här visdomsorden gäller allt som oftast:

"I går kväll smidde jag tusen planer 
- i morse gjorde jag som vanligt"
Konfucius

Myntabladen har så vackra färger med de vinrödlila bladnerverna.

Länk: Nature Footstep, DAM 7

3 kommentarer:

Lmkazmierczak sa...

Glad you can use your mint, and use them in photos♪ http://lauriekazmierczak.com/urban-life/

CJ sa...

I love the texture and movement you achieved in your photo. I haven't had mint tea for a while. I've had some stomach problems lately. Mint sounds good.

My Digital Art for the week can be found here: http://proartz.blogspot.com/2014/10/digital-art-10814-blue-skies.html

NatureFootstep sa...

dina myntablad ser roliga ut. Jag log när jag fick se dom. :)