LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 26 juli 2015

Flatcoated retriever - Zorro älskar att bada



Bland det bästa Zorro vet är att bada. Om och om igen hämtar han pinnar, som matte och husse kastat ut i vattnet. Eller sitter bara stilla och njuter.

Jag hämtar lite information från Wikipedia: "flatcoated retriever är en hundras från Storbritannien. Det ursprungliga använd-ningsområdet var bland annat att apportera vid jakt på sträckande änder. Numera har man den som sällskapshund. 

Flatcoated retriever är en vaken, aktiv, medelstor hund med ett intelligent uttryck. Den har ett förtroendeingivande sätt och visar sin positiva och vänliga attityd genom en intensivt viftande svans. Den är erkänt arbetsvillig och har stort behov av motion, aktivering och utmaningar."

Det stämmer så bra med Zorros sätt.

Länk: Helgbilden

8 kommentarer:

Lotta sa...

Det där kallar jag hundlycka! Fina bilder! Må så gott! /Lotta

Husbilen-Ellen sa...

Och jag antar att man kan få sig en dusch om man inte är snabb nog att hålla sig undan. Ha dé gott! Elisabeth

Beppan sa...

Ingen badkruka det där...
Härliga bilder på en lycklig hund!

Hanna sa...

Vilken underbar hund, klar man inte ska vara badkruka inte :-)

Barbro sa...

Härlig hund! Men ifall man inte vill bli lika blöt som hunden är, ska man nog barrikadera sig när den ruskar pälsen. Fina sommarbilder!

Anita Malta sa...

Underbara bilder på Zorro´s lycliga stunder vid och i vattnet :-)

anemonen sa...

Nu kom jag osvikligt att tänka på att jag höll på att bli med en flat coated retriever en gång. En liten flickvalp fick ett gott öga till mig och ville inte släppa taget om mig och jag var nästan tårögd när ägaren sa att hon är redan tingad. Trots allergi och elände hade jag slagit till. Jag försökte att om de ångrad sig ville jag köpa henne. Så blev det inte men vilken kärlek mellan oss. Det upplever jag nog inte fler gånger. Jag har fotot kvar som min man tog och det tar jag fram ibland. De är så fina och snälla.

Marie i Skrifvarstugan sa...

Zorro måste njuta av livet vid vattnet. Är man en flat så kan man nog inte motstå bad. Underbara bilder av Zorro !!!!
Ha det gott !
Kram