LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 1 juli 2015

Lustfyllt i gröna toner - onsdagstema

Bladlössen ser ut att trivas och föra en lustfylld tillvaro i trädgården. Fukt i kombination med lite värme och de blir synliga direkt från att verka ha varit frånvarande.
Föräldrarna hade säkerligen ett lustfyllt ögonblick när de skapade sina avkomma. 
Naturen har klätt sig i sin favoritfärg - grön. En grönbarkig gren av kornellbusken har lagt sig för att vila på en smällspirea - kanske för att visa att den gröna färgen på barken nästan är densamma som på spirean.

Länk: onsdagstema - lustfyllt 272

8 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

kul tolkning ♥

Annemor sa...

Morsom vinkel på løsningen.
Ha en flott dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2015/07/01/lustfullt-sa-onsdagstema/

cissi sa...

Haha, även bladlöss förlustar sej ibland. Kul tolkning av temat! :)

Anni sa...

Men hu! Bladlöss som lustfyllt!?!? Snacka om annorlunda tolkning! Kul! :-)

lavendia sa...

Fy så kul de haft. Riktigt lusmingel. / Britt

Marit Johansson sa...

:) Rolig vinkel fick du till!!

anemonen sa...

Kul inlägg som jag gillade och det där med löss och myror. Nu passar det att komma fram även jag har ohyra i form av myror då på min altan. På måndag kommer Anticimex och då hoppas jag de fixar dem. Trist när bladlössen äter upp allt för glupska det är de till max. Tänk jag hade liljor en gång både kroll och kejsarkronor men de röda baggarna åt upp dem fullständigt och jag klarade inte att hålla dem borta och de kom aldrig tillbaka.

betty-NZ sa...

That's definitely something I would post! These are great shots!