LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 5 juli 2015

Lördagslandet

I år kan jag glädja mig åt att krollilja norrland har blomknopparna kvar. De är lite lurviga.
Munkhättans frön är gröna. Det har varit roligt att följa utvecklingen. Så småningom blir de klart brandgula, såsom de var förra året, då jag upptäckte den.
Jag har fått hjälp av min dotter med familj på landet. Min dotter klippte gräset medan övriga jagade ogräs, formklippte buskar, städade bort grenar, sopade trappor, bar undan virke, som låg i vägen.

När jag ställer undan gräsklipparen måste jag passera en hög tröskel. I ett huj plockade min svärson fram verktyg och bräder och snickrade till en ramp. Det blev perfekt.
Det var en underbar, solig dag, varm och skön. Prästkragar lockade både stora och små insekter.
Svampar låg omkullvälta i gruset. En hare rusade nästan på mig. Medan dotterns familj arbetade gick jag ett varv på tomten och fotade.

Sedan jag gick in och städade huset och under tiden åkte de till stranden och tog ett dopp - plus 22 grader i vattnet. Det har varit en perfekt helg för arbete och avkoppling.

Länk:
Camera Critters 378
Saturday Critters 81

5 kommentarer:

eileeninmd sa...

Hello, Pretty flowers and great capture of the insect on the pretty daisy! Thank you for linking up and sharing your post. Have a happy day and new week ahead!

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt med trädgårdshjälp! Och krollilja, hur många gånger har jag då inte försökt mig på det, men det vill sig inte. Får titta på din i stället!
Agneta kram

ifthethunderdontgetya™³²®© sa...

Looks like you had a wonderful time gardening with your family!

;-)

cissi sa...

Visst är det härligt att umgås genom att arbeta ihop. Det går så lätt att prata om man har något för händerna också.
Har läst några inlägg och kan bara konstatera att du har en underbar trädgård!

Margaret Birding For Pleasure sa...

Lovely flowers adn insect. Have a great week ahead.