LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 16 juli 2015

Höstflox


Jag uträttade några bankärenden igår. Min ordinarie handläggare var på semester, så jag blev omhändertagen av en ersättare. Han kände inte till mig så väl och började ställa frågor, vilket i sin tur ledde till att jag fick ställa motfrågor. Det blev ett givande besök, jag lärde mig en del nya saker.

När jag kom hem kunde jag glädja mig åt att höstfloxen slagit ut. Det är den äldsta vid dammen, som slår ut först.
Mindre glad blev jag över den här lilla marodören med den stora aptiten. Hur kan något så litet äta så mycket.

Länk: torsdagstema - I like 16 juli

7 kommentarer:

lavendia sa...

Vackra floxbilder. Bra bild på fulingen också. När jag hittar pantersniglarna under krukor och annat, är jag också förvånad över deras kroppshyddor. De måste alltså glufsa i sig ordentligt. / Britt

Cecilia Artista sa...

Vacker färg på din flox.
I våra trädgårdar finns det både positiva och negativa saker. Men det positiva med alla blommor och växter överväger förstås som tur är!

trädgårdsdrömmar sa...

Härliga Floxbilder.Ja jag tror jag hellre haft en sådan marodör på besök en Rådjuret som äter upp alla rosknoppar.

cat sa...

Nämen oj det var en hungrig liten rackare det! Nu har jag lärt mig att det finns en blomma som heter höstflox, som är väldigt fin :-)

Carita och Bertel sa...

Flox, blommar den redan hos dig, vi har bara knoppar än så länge. Såna glupska varelser plockar vi för fullt. dom äter på nästan allt så det gäller att hålla dom på en låg nivå. Ha det fint. Carita

Skaparglädje sa...

JAg älskar flox. Mina blommar inte än.
Kram!

anemonen sa...

De är vackra floxen och i min ungdoms trädgård fanns det gott om dem. Den här mustiga färgen är bedårande.