LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 26 juli 2015

Lördag - förmiddagssol och eftermiddagsoväder



Jag var och klippte gräsmattan på landet igår. Medan batteriet till klipparen stod på laddning, tog jag en tur runt trädgården. Bären på en del buskar har mognat. Sommaren nalkar mot sitt slut.

Aralian är grön men några blomskott kan jag inte se. Förra året blommade den i slutet på augusti. En vindruvsgren har tagit tag och snott sina hängen runt ett av bladen.

Jag hade sådan tur med gräsklippningen. Jag var precis klar när regnovädret började sin entré. Då hade jag redan hunnit hem. I morse såg jag i regnmätaren att det kommit hela 26 mm regn.

4 kommentarer:

lavendia sa...

Jag har planterat ut våra araliaplantor, nu när jag vet vad det är. Jag minns hur fint ert träd blommade, som du visade på bild. / Britt

Bas. sa...

Ja hopelijk ben je goed door de storm gekomen zonder al te veel schade.

trädgårdsdrömmar sa...

ja fy vilket oväder det blev även här på eftermiddagen.Blåsigt och 33 mm landade vår mätare på.Och just nu har solen försvunnit och det regnar igen.
Ha det fint.

Snäckskalsdalen. sa...

Och här på Bohuskusten som det skulle bli ett så förfärligt väder, här har det bara varit som det har varit mest hela sommaren, lite regn, lite blåst och massor av moln, det är mörkt som om hösten. Men det växer och det ser man på dina fina bilder också!
Agneta kram