LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 24 november 2016

Det blommar fortfarande - I like



Både den vita och den rosa ljungen är fortfarande vacker. Det är nästan det enda som blommar i trädgården nu.

Några höstkrokusknoppar tittar upp bland alunrotsbladen. Blommorna är inte så färgrika som de var tidigare på säsongen.

Det är fortfarande relativt varmt - mellan 4-7 grader när solen tittar fram. Det är ingen snö kvar så långt ögat kan nå. Jag har i alla fall dubbade vinterdäck på bilen. Jag promenerar oftast, eftersom det är relativt nära till det mesta i samhället och så är det så skönt att få röra på sig och få frisk luft.

Länk:
torsdagstema - I like
Floral Friday Fotos - fff 261

4 kommentarer:

Andrea sa...

Oh yes they are lovely. And oh 4-7°C already in just autumn, OMG, i wouldn't be able to live in that climate. Our coldest only happens during Christmas season and we seldom get to 20°C. But i wish to experience autumn, walking barefoot among those leaves and hear them crumble! haha

Beppan sa...

Otroligt att ljungen blommar ännu!
vi bor i ett avlångt land...

lavendia sa...

Kul att höra att det märks att man inte skrivit på ett tag. Jag vet fortfarande inte riktigt om jag vill fortsätta. Det tar ju en del tid, det måste man ju medge. Vi får se. Just nu har jag iallafall en massa Madeirabilder som man skulle kunna visa i vintermörkret. Fin 1:a advent önskar jag dig. / Britt

Melbourne Australia Photos sa...

Managing to do quite well flower-wise in the ned of November, Elisa. I would have thought all was under snow now! :-)
Many thanks for joining Floral Friday Fotos, I look forward to your next contribution.