LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 13 november 2016

Vill gå i ide

Snön har smält en aning i det omväxlande molnsolväder vi haft. Det är en sådan där onödig snö, som ställer till en massa oreda för att sedan försvinna.
Slånbären hänger tappert kvar på de taggiga grenarna - kanske är det taggarna som gör att bären får vara ifred. Jag är inte så glad i att halka omkring. Det hjälper inte alltid att man har dubbar på kängorna (Icebug).
Det är skönare att vara inomhus, läsa böcker insvept i en pläd, dricka te, känna hur hjärtslagen sjunker och andetagen blir lugnare - lite som att gå i ide.

Länk:
Helgbilden

8 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Forstår det er godt å vere innomhus når
ein ser snøen og kulden ute.
Fine bilder.

Beppan sa...

Det där med att gå i ide gillar jag. Har nog varit björn i mitt tidigare liv. Dra nåt varmt över mig och sova bort den värsta vintern. Vakna när vårsolen värmer. Det vore perfekt!

Anneli - A'la Foto sa...

Jag gillar inte heller halkan för det gör att jag inte kan vara ute som jag vill! Men det är perfekt med den snömängd vi fått nu för då kan jag gå i gräset där det nu är cirka en decimeter snö. Det är helt halkfritt och mjukt och mysigt! :) Fina bilder!

Barbro sa...

Jag gillar också björnide-tankarna. Så härligt att bara få krypa till kojs och landa i en skön sömn. Vakna till sol, takddropp och fågelsång. Det vore något!

Bevare mig väl sa...

Du har ett underbart ide som sista bilden visar!

Anni sa...

Jag vill också gå i ide! Din sista bild ser väldigt lockande ut ...
Och Icebugsen är framme, men fy vilket skavsår jag fick!

Helen sa...

Om bara snön fick ligga kvar så skulle jag vara nöjd, men härikring smälter det för fullt just nu. Då är det onekligen mysigare inomhus och mysa.

cat sa...

Åh så vacker och mysig sista bilden är!