LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 20 november 2016

Nästa år ...

År 2013 hade jag målat barken på några nedstågade stammar svarta med vita prickar på. Jag tyckte det såg väldigt tufft och annorlunda ut, en kul grej. Så småningom ramlade barken med det tjusiga mönstret av och det såg förskräckligt ut.
I år målade jag stammarna vita - tänkte att det skulle se ut som en vacker klassisk vit staty. Det skulle bli så vackert. Men det såg förskräckligt spöklikt ut. Ett tag tänkte jag såga bort allt men sedan funderade jag vidare.
Jag hade restgarner som jag använde. Virkade några rutor och ett band och svepte om spökstammarna och hängde dit lite glasflaskor som prydnad.
Väder och vind har gjort att arrangemanget börjar se höstlikt skamfilat ut. Det får sitta över vintern. Nästa år ska jag göra något vackert som jag kommer att bli så nöjd med ...

Länk:
Helgbilden

6 kommentarer:

anemonen sa...

Ja men det var ett bra tilltag. Det blev riktigt häftigt nu.

Helen sa...

Väldigt kreativt och spännande, det ska bli intressant vad du hittar på med det döda trädet nästa år. Jag har ett dött äppelträd som fortfarande står kvar, jag kanske måste hitta på nåt skoj med det. Tack för tipset!

Barbro sa...

Åh, så roligt och kreativt!
Omväxling i trädgården är väl aldrig fel.
Får se vad du hittar på nästa gång?

Ulrika Landin sa...

Va fyndigt!! Ser ju riktigt trevligt ut :)

Anni sa...

Så härligt att du inte ger upp utan hittar på nytt hela tiden - det är äkta kreativitet! Jag har också planer på att virka runt ett träd, men jag förstår att det är flyktig konst. Ska bli kul att se vad du gör härnäst!

Eva Trillian sa...

Gillar att du inte gav upp utan gjorde fler försök :) Gillar även resultatet!