LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 4 mars 2011

Blooming Friday - stor och liten

Där - i det stora, vita höga huset - arbetar de stora män och kvinnor, som bestämmer här i kommunen.

Där - innanför det lilla fönstret på det frostkalla huset sitter jag – en liten kommuninnevånare sedan 37 år - och protesterar.

Det här är ett litet skogsparti bakom vårt hus på en allmänning ägd av kommunen. Jag brukar vara i trädgården, njuta av naturen utanför, skogen, träden, fågelkvitter, tystnaden, solnedgången. Där vill kommunen ta bort naturen och bygga hus – det vill inte jag.

Följ annat stort och smått hos Katarina på "rosorochris".

10 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vackra ovanliga bilder och kul tolkning av temat!
TREVLIG HELG
Susie

lisa sa...

Vilken bra tolkning av temat ! Jag håller på dig, stå på dig mot jättarna ! Ha en fin helg
Lisa/Lisas trädgård

Gunilla sa...

Riktigt trevliga bilder på temat.

Ha en fin helg
Gunilla

Anette sa...

En annorlunda och tänkvärd tolkning! Jag ser att du har en hund......jag har två och den ena påminner om din i sättet. Just nu har jag ingen fungerande dammsugare, "någon" bet sönder kontakten igår. Trevlig helg. /Anette

Humlans Lott sa...

Lysande tolkning av temat!!!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!
Nydelige bilder!
Go' hælj ;:OD)

Mia sa...

Oh ja, ibland känner man sig liten när stora bror har bestämt sig för något. Men protestera det måste man få lov till!

Lena/isklockan sa...

Annorlunda bra tolkning. Den sista bilden är såååå vacker. kram

Unknown sa...

Vilken intressant och fin tolkning av dagens tema! Heja dig!!!!!

Kram och ha en skön helg!

Katarina sa...

Härligt kreativ tolkning av temat! -Hoppas du vinner!