LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 27 mars 2011

Vårtecken 5 - Södermanland






- Termometern har visat på plusgrader under veckan och snötäcket har dragit sig undan mer och mer. Den första insekten sitter och solar sig på en sten nära huset och ogräset spirar.

-Nästa anhalt blir sluttningen på baksidan huset och där blir jag kvar. Vintergäcken strålar som små solar emot mig. Jag kan inte få nog. Snön har övergått till iskristaller. Tar kort efter kort. Besinnar mig men måste få ett par blommor med mig in för att fortsätta njuta av.

- På Humlebackens blogg finns övriga rapportörer från våra landskap.

- Petunia har på sin blogg som veckans måndagstema vårtecken, vilket kan passa bra in i Humlebackens vårteckentema.

11 kommentarer:

Mia sa...

Vilka härliga små vårsolar du visar. Längtar mig sjuk efter att se min trädgård igen. I mellantiden njuter jag för fullt av alla bilder du visar :)

Skaparglädje sa...

Åh, vintergäcken är så söta, de lyser verkligen som små solar.
//Anne-Lie

Malin - I min trädgård sa...

Nämen nämen - vintergäck! Ja minsann det har jag inte sett några... Men jag är glad över mina krokusar :-).

Kram kram kära medsörlänning ;-).

Gela sa...

Visst är det underbart nu när det börjar bli vår!!!Ha en fin fin dag/Gela

Petunia sa...

Så vakre bilder du har tatt! Det lyser vår lang vei:)

Anonym sa...

Nydelige bilder med herlig vårstemning du viser.
Ha en fin mandagskveld :O)

TorAa sa...

Vidunderlige bukett av vårbilder.
Her mangler kun at sneen forsvinner;-)

Sinna sa...

Underbara vårtecken och fantastiskt fina bilder
Sinna

Anonym sa...

Underbara biler på de fina små vårsolarna!
Ha de gott!

Fotokarusellen sa...

Deilge vårtegn og flotte bilder. Takk.

Rantamor sa...

Tänk vad jag har frmför mig....vårtecken.
Här har vi massvis med snö ännu...
Bara wiskeykrokus blommar....