LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 26 mars 2011

Virkad paradisfjäril

När jag letade efter fjärilsmönster hittade jag detta på bloggen Carinas virkning. Carina har gjort kylskåpsmagneter av sina fjärilar.

Jag har bytt ut piprensaren i hennes mönster mot en virkad kropp, sytt i ett snöre och försett den med en fjäder för att få lite påskstämning. Jag kom att tänka på en paradisfågel och har kallat den för paradisfjäril. Den är även vacker utan fjäder. Då kan man dekorera med den var som helst. Det är ett melerat garn i vitt och några nyanser blått jag använt till vingarna och enfärgat ljusblått till kroppen.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så påhittig du är! Blev fint!

Petit Eyekiss sa...

Sånt pillergöra, men fin blev den.
Tro deteller ej, det var första gången jag var i växthus cafet. Jag äter inte fikabröd, så jag tycker det är lyx att lägga så mycket pengar på en kopp kaffe.Men sambon äter desto mer ....
Ha en skön helg!
Elisabeth