LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 4 mars 2011

Jag ska inte äta fågelfrö

Det började med att jag virkade en solros. I mitten skulle det vara ”popcorn” – en ny virkteknik för mig. Jag var tvungen att se, hur riktiga solrosfrön såg ut och greppade därför en näve fågelfrö, eftersom sådana ingick där.

När jag tagit ett kort på solrosembryot tänkte jag, att frönen duger att träna makrofoto på.

Men jag ville ha lite variation och fuktade därför dessa och övriga frön, så att de började gro. Så här ser de ut efter en vecka.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, så skönt att veta att du inte ska äta dem :)
Ha det bra och fortsätt att fota.
Kram!

Ruben sa...

Vilken kraft det är i fröna!
Angående ditt förra inlägg. Kämpa på!!!!
Ha det gott!
/Ruben

Jeanette sa...

Vilken underbar solros, vad kreaktiv du är.

http://www.enkoppkaffe.se