LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 27 juni 2014

Buxbom - långsamt allt större

För flera år sedan köpte jag sex små buxbomsplantor, som jag satte hemma. Kommer inte ihåg riktigt när det var men jag har en notering från 2008 att jag placerade dem i grupp om tre i varje. Sedan dess har jag klippt och klipp för att långsamt forma dem till klot.
I år är de runda och fina, två klot bredvid varandra flankerade av andra växter, som avviker i färg och bladform.

Länk: Sinneskatten, fredagstema långsamt

5 kommentarer:

lavendia sa...

Man får ha stort tålamod då man väntar på att växter ska växa. Men nu är du där.
Skrattade då jag läste om din virkade trädgårdsmössa. Tror du inte jag gjort samma sak - såg inte klok ut.

Bas. sa...

Dat zijn forse maar wel heel mooi.

SigridfraEnget sa...

Ja, dom växer inte så fort, men fina är dom.

Anonym sa...

så fint! Tur att du haft tålamodet att långsamt forma dem!

Jenny sa...

They are a hardy plant and a nice accent but that is in Texas. I don't know about your part of the world. Your boxwood look lovely. xo Jenny