LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 26 juni 2014

Det bidde en virkad tumme ...

Man ska skydda sig mot solsting så jag virkade mig en hatt, som jag skulle ha när jag arbetade i trädgården. Hittade ett mönster på en blogg. Mössan var så klädsam på den unga modellen och sådant går man ju på. Man vill ju vara tjusig i alla möjliga sammanhang.

Den blev totalt missformad, misslyckad, miss.... Men barnbarnen tyckte den såg rolig ut.
Men garn är dyrt, så jag repade upp mössan och virkade istället en våffelmönstrad liten duk, som jag nu har i brödkorgen.

Länk: fredagstema 37, människoskapat

2 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Men - du roade barnbarnen? ;) Jomen, det är klart, det kanske räcker med en gång ;) Nu får ju inte vi vara med och bedöma, bilden tillåter ju inte riktigt det - men jag tycker ändå, i den form du presenterar den här, att den ser helt ok ut :)
Den gör sig bra i brödkorgen också!

Anonym sa...

Hahaha, härligt med återvinning, och dubbelt upp i människoskapande!