LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 13 juni 2014

TELIA VARNAR FÖR BLUFFMAIL

Solen skiner nu på fredagsmorgon efter gårdagens åskväder. Jag hade datorkontakt och internetanslutning urdragna som en säkerhetsåtgärd.

När jag startar upp datorn och kollar mailen ligger där ett mail från Telia på lur. De påstår att jag betalat en faktura dubbelt och vill ha ett kontonummer. Med pensionärsskatt betalar man inget i onödan och inte dubbelt. Jag kollar på Internet och får då fram en varning för bluffmail på Telia.

Här är länken till Telia.se uppdaterad 2014-05-21. Jag har fått detta mail nu 2014-06-11 - så se upp alla och sprid gärna varningen.

4 kommentarer:

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag heter Patricia Elsius och jobbar med sociala medier på Telia. Jag vill bara tacka dig för att du hjälper till att varna andra för dessa bluffmail. Bra att du är uppmärksam!

När jag är här vill jag även passa på att önska en riktigt härlig helg!

Med vänlig hälsning
Patricia Elsius
Telia Kundservice

lavendia sa...

Men så bra! När det nu finns så många som är finurliga på att hitta på nya sätt att komma åt ens konto. Vad kul att Telia gav beröm.

lavendia sa...

Men så bra! När det nu finns så många som är finurliga på att hitta på nya sätt att komma åt ens konto. Vad kul att Telia gav beröm.

cat sa...

Ja jösses alla dessa bluffmejl och spam som irriterar. Tur att du har koll!
Väldigt vackert ljus i ditt foto :-)