LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 12 juni 2014

Rabarber

Rabarberblommorna har strax blommat över. De har inte haft lika många besök av insekter i år som tidigare. Jag tycker rent generellt att det verkar vara mindre med insekter.
Jag har fryst in en omgång rabarber. De är godast i början på säsongen. 
Och så har jag gjort en liten burk rabarberbruchetta att ha som tillbehör till maten - surt från början men sötad med socker blir den god.

Länk:
Sinneskatten, fredagstema
Fredagstema, människoskapat

10 kommentarer:

sinneskatten sa...

Mmm så mumsigt det ser ut.

Laila sa...

Å vad sugen jag vart på rabarberpaj nu! :-P
När jag blir stor ska jag ha en egen buske! ;-)

Rost och rädisor sa...

Gott med rabarber! Blommorna brukar jag kapa av och ställa i golvvasen, att de smular lite kan jag leva med.
Ha det fint
Anette

Violen sa...

Jag blev också sugen på paj när jag såg dina rabarber! Smart att ha ett litet förråd i frysen för framtida bruk!

Eva Trillian sa...

Smart; man skulle kanske lägga lite i frysen :) Uppmuntrande att göra en somrig paj på i november!

Anni sa...

Mina rabarber blommar inte än, men det beror mest på att de är nyplanterade i nytt rabarberland och inte så stora än. På gamla stället blommade de innan jag ens hann skörda de första skotten.
Härliga sommarsmaker!

Erik "Semlan" sa...

Attans, nu fick du igång suget för en smaskig rabarberpaj eller kanske en rabarberkaka...
Vi får se vad det blir.
Härliga foton och den där rabarberbruchettan ser intressant ut. Är inte det bara ett nytt namn på den hederliga kompotten?
Jag som just har undrat, fast då var det plommonkompott... ;-)

lavendia sa...

Så gott. Rabarber till paj är det bästa. Vår har inte blivit så kraftig, så nu har jag gödslat den. Det har jag nog varit slarvig med.

Unknown sa...

Ååå, va gott. Jag längtar efter rabarberpaj nu.
/Kiki

Anonym sa...

Jag ska ta och skörda mina rabarber nu och se om jag inte hinner få upp några omgångar till innan sommaren är slut... Smaskigt med rabarber i alla olika former!