LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 22 juni 2014

Här kommer lilla Ludde ...

... hå. hå, ja, ja ... Jag var i trädgården på landet och fotade blommor. Plötsligt kommer den här hunden rusande. Den hoppar på mig, rusar runt, hoppar igen. Den viftar på svansen och verkar jätteglad.

Den biter mig i armen och handen - inte hugger bara biter. Jag har turligt nog mockajackan på mig men det känns ändå. Och turligt nog är jag förtjust i hundar, så jag blir inte rädd eller arg.
Från vägen hörs barnröster skrika Luuuuuudde. Två småpojkar på cykel dyker upp. Den större Spanien-10-grabben förklarar, att Ludde bara vill leka och fortfarande är en valp, ett år gammal.

Så åker de iväg. Jag ser hur Ludde plötsligt viker av rätt framför cykeln på den största pojken ... han viker åt sidan, lägger ner cykeln på marken. Ludde och pojken är utom hörhåll, så jag vet inte hur diskussionen gick.

Länk: Helgbilden

8 kommentarer:

lavendia sa...

Tur att du inte blev rädd, men ett barn kunde blivit.

Eva Trillian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva Trillian sa...

Himla tur att du inte är hundrädd då! *muttrar lite över lösa hundar* Det är inte jag heller - men jag vet de som är och de hade fått sig ett rejält skrämselslag (påhittat ord i brist på annat i ordförrådet just nu;)) av det du beskriver!
Ludde ser ut som en charmig kompis till två andra charmtroll, minsann!

Violen sa...

Ludde ser ut som ett litet charmtroll men hans matte bör nog ha ett utvecklingssamtal med honom! Så får man inte uppföra sig!
Ha en skön kväll!


Anonym sa...

Ouppfostrade hundar kan vara roliga, men det där blev nästan för mycket :)

Anonym sa...

Oansvarigt av hundens ägare att låta den springa lös och bara med barn med sig! Men söt var den i alla fall...

Unknown sa...

Hoppas att hunden hade rymt och att det inte var oansvariga hundägare som lät den springa fritt. För de som är hundrädda är det en mardröm att möta en lös hund. Tur att det gick bra för dig.
www.kerstinsfoto.se

Husbilen-Ellen sa...

Ludde skulle nog få lite mer uppfostran, även om han var gullig! Elisabeth