LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 29 juni 2014

Mer eller mindre synlig dörr

"Dörrar" är utmaningen hos Fototriss denna vecka. Dörren till vårt förråd är nästan osynlig. Den är gjord av samma panel som huset i sin helhet. Vore det inte för handtaget och låset skulle den vara svår att upptäcka. Nunneörten kryper längs nederkanten. Några irisblad skymtar.
Även när den är öppen är den ganska diskret. På väggen växer taggfria björnbär. Blomknopparna har precis börjat visa sig. Irisen är överblommad.
När man går in i förrådet möts man av denna härliga färgglädje, nästan grekiskt blått, allt annat än diskret. I bakgrunden skymtar den röda alunroten, som jag planterat runt ett äppelträd.

Länk: Fototriss 266, dörrar

13 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

En sån härlig kontrat mellan inne och ute. :)
Berit E

Vi i Kasperian sa...

Menade förstås kontraSt...

Eva Trillian sa...

Snygg färg som en överraskning på insidan :)

Ingrid sa...

Verkligen en diskret dörr och den vackra blå färgen på insidan sticker ut. Ett förråd att bli glad av.

cissi sa...

Den dörren verkar verkligen vara omgärdat av en vacker och välskött trädgård!! :)

cat sa...

Åh en sådan fin och diskret dörr. Gillar att ni gjorde den mindre diskret på insidan.

Susie på Stjärnarve... sa...

Oj, jag älskar verkligen "chocken" när man öppnar den diskreta dörren och möts av det blå! Kul!!
Susie

Åke sa...

Fin integrerad dörr! Fint snickrat :) Kul fångad triss ;)
(www.nacka144.se) Jag kan inte uppge mina adresser på något annat vis!

Anonym sa...

Gillar den dörren skarpt! Det nästan hemliga yttre döljer en himmelsk färgprakt, vackert!

Mina fotostunder sa...

Så vacker dörr när man öppnat den!

Anita-Malta sa...

Läcker triss med en överraskande bild i slutet. Snyggt !!!
http://anitasmalta.com/2014/06/29/dorrar/

SigridfraEnget sa...

Jättesnygg triss!

Ax sa...

Fin triss, älskar färg, så jag skulle nog stå på insidan :)
http://axart.se/?p=1842
AX