LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 19 mars 2016

Fönstret höll





Jag hörde en hård smäll och trodde, att några busfrön kastat något på huset. Jag tittade på framsidan huset men kunde inte upptäcka något där. I köket låg disken på tork och jag tänkte, att något ramlat men inte heller där hade något hänt.

Jag fortsatte för att kontrollera baksidan av huset. Det var då jag såg avtrycket på fönstret. Det gick att se  fjäderdräkten från en fågel. När jag tittade ut låg en död duva på marken. Den har så vackra fjädrar särskilt runt halsen, regnbågsfärger. Det är så sorgligt när sådan här händer.

Länk:
Saturday Critters 118
Camera Critters

5 kommentarer:

Nancy Chan sa...

Hello Elisa. I am also sad for the pigeon.

lavendia sa...

Där kan man prata om duvslag i bokstavlig mening. Fast det var synd på fågeln. / Britt

eileeninmd sa...

Hello, poor pigeon! Window strikes for the birds is deadly. It has such pretty colors. Thank you for linking up and sharing your post. Have a happy weekend!

September Violets sa...

Aww ... never nice when a poor bird hits the window. Not your usual "Saturday Critters" post ;)
Wendy

Margaret Birding For Pleasure sa...

Poor Pigeon. Have a great week ahead.