LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 26 mars 2016

Ströva omkring




Isen på dammen på landet smälter alltmer. Nu syns löven på botten. Jag brukar försöka få bort så mycket som möjligt innan de börjar multna. Det är ett kommande projekt.

Annars är det inte mycket att göra just nu. Såg att jag måste kratta gräsmattan.

Det är disigt, plus fyra grader och duggregn men jag har vinterkappa med luva, så det bekommer mig inte. Jag vandrar runt på tomten. Tänker att jag skulle vilja sätta upp insektsbon, kanske någon installation.

Underskatta inte värdet av att göra ingenting, 
av att bara ströva omkring alldeles ensam, 
lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra.

Länk:

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

försiktigt så du inte halkar

Eva Trillian sa...

Nej, det ska verkligen inte underskattas! Fantastiskt!
Gillar dina bilder OCH ditt citat!
Önskar dig en fin påskhelg!

Klimakteriehäxan sa...

Klokt. Förstås.