LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 27 mars 2016

På landet

Jag tror det här är rester av en grävling. De låg på landet. Tidigare på en promenad på området låg ett skelett av ett rådjur vid vägkanten. Benen var avskrapade som om det var gjort med kniv. Jag tycker det är ledsamt med dessa döda - jag förstår inte vad eller vem som håller på så där.
Marika har fått problem med sin datorskärm och ställer in veckans trädgårdsfärger. Det gör inte jag. Jag visar en iris, som blommade häromåret, med inslag av mörkt lila, veckans tema. Hoppas Marika snart får ordning på sin dator.

Länk:
Trädgårdsfärger - mörkt lila
Saturday Critters 119 

6 kommentarer:

eileeninmd sa...

Hello, the circle of life goes on. The Iris is beautiful.

Happy Easter to you and your family. Have a great new week ahead!

Skaparglädje sa...

Fina färger på din iris.
Påsk-kram!

lavendia sa...

Igår såg vi tre överkörda grävlingar på vår resa hem. Så många har jag nog inte sett samma dag. / Britt

cat sa...

Det är så synd när djuren stryker med p g a oss människor. Vacker iris!

Maribel sa...

Ja det blev till att beställa en ny skärm, så nu fungerar det igen. En mycket vacker iris.
Ha det bra !
Marika

Maribel sa...

Hej! Har ändrat på förutsättningarna för trädgårdsfärger. Hade skrivit taggigt för jag tänkte fortsätta ett tag, men nu får det bli sista gången för i vår, så då blir det vårens färger.
Ha det fint!
Marika