LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 11 mars 2016

Nu, då och kanske sedan

I går morse låg dimman tät över nejden. Skogen kunde bara anas på baksidan huset. Nejlikrosens taggiga grenar står nakna.
Förra året, den 21 mars 2015, syntes de knappast. De såg ut som smala, grafiska streck med mjuk bomull på. Jag  blir lite orolig. Det kan fortfarande bli vinter igen. Det stämmer inte alls med min planering.
Jag vill att värmen ska komma smygande, tina upp marken, väcka allt till liv. Bordet ska pyntas med blommor och jag ska sitta i solen och dricka kaffe i min nya mugg.

Länk:
Blooming Friday - då och nu
Floral Friday Foto fff225

12 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

jag vill också sitta ute

Unknown sa...

Passa på att vara ute i solen idag!! Solbrillor på och kaffemuggen i högsta hugg. Ha en härlig fredag!

lavendia sa...

Intressant med nu och då. Jag längtar också. / Britt

Carita och Bertel sa...

Så olika det kan se ut från år till år. Spännande med variationer. Ha en fin helg. Carita

cat sa...

En så vacker vas med rosor! Hoppas att din önskan om vår slår in. Vill verkligen inte få mer snö nu.

Gunilla sa...

Härliga bilder som ger sommarlängtan

trevlig helg

Meta sa...

Det är spännande att se tillbaka på hur det var i naturen för ett år sedan. i hade varmt sol och massor av bin i våra krokusar. Nu ligger de under snön och längtar fram så som jag också gör längtar efter våren
Ha det gott och njut för våren är på väg, det känns i luften.
Kram Meta

Maribel sa...

Hos mig verkar det vara nästan tvärtom, Krokusen blommade för ett år sedan, idag ser jag inte dem, de var på väg, men så kom snön.
Hoppas det inte blir något mer snöfall, och att våren är här.
Ha en fin helg!
Marika

Carina sa...

Ett år och ändå så stor skillnad på vinter och vinter... Tog en sväng bland växterna igår och ser att det som mådde bra genom den första långa köldperioden hade fått rejält med stryk i den sista korta... Tråkigt.

Nejlikros... det lät gott :)

Ha en fin helg! Carina

Villrose sa...

Ja, det vil jeg også, men vinteren vil liksom ikke slippe taket...

God helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, har också konstaterat att det är skillnad på åren. I år ligger vi märkbart efter förra året, vi har fortfarande lite snö och det är kallt och rått och stenfruset. Men vänta bara, vi kommer nog ikapp!
Agneta kram

Melbourne Australia Photos sa...

Delightful shots, Ulla!
Thank you for participating in the Floral Friday Fotos meme.