LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 10 mars 2016

Isyta


Jag tittade till landet på Lisö igår. Det var inte direkt varmt men ändå skönt att gå runt och leta efter våren. I skuggpartierna finns fortfarande snö kvar. Dammen är frusen utom vid kanterna, där vattnet leker under isen.

Mossan har etablerat sig och ilar runt tomten. Just här vid dammen kommer jag att rensa bort den. Jag tycker det är så vacker med de nakna stenarna mot dammvattnet med enstaka växt i framkanten, så att vattenytan anas.
Även hemma råder ett irriterande lugn i trädgården. Jag är så sugen på att börja vårarbetet nu. Det är något jag verkligen tycker om - våren - förhoppningens tid.

Länk: torsdagstema - I like

5 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Underbara bilder, särskilt den sista gillar jag lite extra!

Photo By Manka sa...

Våren är du nog inte ensam om att gilla..fina bilder fick du i alla fall!

lavendia sa...

Man letar och letar efter minsta vårtecken. Blandat med litet is och snö. / Britt

Ulrika Landin sa...

Väldigt fina bilder!

Bas. sa...

het is zo te zien heel mooi aan het dooien.