LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 16 mars 2016

Krångligt men solklart

Det här är mossa ... eller kanske lava. Krångligt är det att hålla reda på vilket som är vad. Några länkar kan säkert förklara:
http://www.nynashamnsnaturskola.se/pdfHtm/Mossor.pdf
http://www.nynashamnsnaturskola.se/pdfHtm/lavar.pdf
Idag skiner solen från en klarblå himmel och vintergäcken har slagit ut. Jag missade säsongens första fjäril men är lika glad ändå när jag lyckades fånga denna välkomna pollinerare.

Länk:
Tisdagstema - krångligt
Nature Footstep - DAM 189

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Kanonfina bilder, som vanligt.
Jag har inte sett någon fjäril än i år.
Kram!

Jenny sa...

Rolig tolkning. Ibland är det krångligt att se skillnad, speciellt på svamp tycker jag. Snygga bilder.

Paula i pörtet sa...

Hej, jag är urusel på att se skillnad på de flesta blommor och växter, alldeles för krångligt. Men jag är glad ändå..

Forest Dream Weaver sa...

Lovely to see bees again......nice shots!

Hannele på Hisingen sa...

mossa gillar jag ♥

Anki sa...

Fina bilder ... på den första har du ju både en mossa och en en lav - kanonsnyggt!
Tänk så glad man blir när vintergäcken slår ut sina gula blommor och ännu gladare när man ser årets första pollensamlare :)

NatureFootstep sa...

mossar o lavar, ja det är knepigt. Men roligt att fota. :)