LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 20 mars 2016

Hemma hos mig ...

... slutade kaffebryggaren att fungera. Ingen maskin i köket fungerade. Jag kontrollerade skarvdosan, till vilken alla apparater var anslutna. Lampan hade slocknat.
Kunde det vara en propp som gått? Nej, alla proppar var hela.
Tänk om det var själva stickkontakten som slutat fungera. Jag drog bort skarvdosans kontakt.
Satte i mikrovågsugnens och den fungerade. Det måste alltså vara skarvdosan som är trasig.
Jag fick gå till affären och köpa en ny, som jag kopplade in. Fungerar.

Länk:
Lördagstema - hemma hos
Helgbilden
Macro Monday2

5 kommentarer:

cat sa...

Vad bra att din felsökning gav resultat :-)

lavendia sa...

Så nu har du fått kontakt med omvärlden igen. Bra. / Britt

KajsaLisa sa...

Kul bildstory, anar några svordomar i bakgrunden. :)

Marit Johansson sa...

Det där känner jag igen. Använder flera sådana med knapp och de håller inte lika länge som en vanlig skarvdosa. Får köpa ny då och då :)

anemonen sa...

Uteslutningsmetoden är en bra metod och den använder jag mig av med när något felar. Skönt när det funkar och alla elgrejor inklusive nätet funkar igen.