LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

tisdag 26 maj 2015

Färggranna blad och blommor


Jag tycker det verkar som rosenkvitten blommar väldigt rikligt i år - eller kanske jag inbillar mig. Vackert är det i alla fall. Den riktigt lyser upp.

Lyser upp gör även den gulbladiga smällspirean. Jag tror det är någon slags stekel som är på besök. Midjan är så smal.

Förra året planterade jag en rödbladig smällspirea. Den är liten och spretig men jag hoppas den växer till sig med tiden. Några få blad har fläckar av grön färg - märkligt.

Länk: Nature Footstep - trees-n-bushes 9

8 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

min är mer orange

lavendia sa...

Så har jag också tänkt, när jag sett rosenkvittenbuskar som blommat alldeles förskräckligt. Använder du frukterna? / Britt

A Colorful World sa...

Stunning photos! I love flowering quince and spirea!

Bas. sa...

Wat is de Mei maand toch mooi.

Meta sa...

Håller med dig och mycket blommor är det med hoppas det blir fina frukter i år då
Ha en fin dag
Kram Meta

Andrea @ From The Sol sa...

You must live in the land of plenty, Elisa. You seem to be constantly surrounded by beautiful flowers and foliage. These are all wonderful ... maybe a hard winter has it's benefits :)

Andrea @ From The Sol

Anna/notonmusic sa...

Visste inte att rosenkvittenblommor ser ut så! Väldigt vackert! Och håller med om de gröna bladen, det ser lustigt ut med de gröna områdena. Som om den ett ögonblick glömde bort vad den var för sort!

Liz Needle sa...

Lovely red flowering quince. I have a more orange one and a white one. I like your red the best.