LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 10 maj 2015

Vårstädat på landet

Jag har påbörjat vårstädningen på landet. Men först tog jag ett varv runt tomten för att se utvecklingen. Mest nyfiken var jag på munkhättan - det gröna spetsiga i mitten av de rödaktiga stjälkarna skulle kunna vara början på en blomma.
 Presidentsippan har så härlig färg, lilaaktigt blå. Bladen är så fina med en röd kontur.
Vårtandroten blommar för fullt. Det är en trevlig växt som blir fin som marktäckare.
Ack ja, liljebaggarna är redan i farten.
Nu har jag har hittat fler skelettdelar lite här och där på tomten. Av den här detaljen att döma kan det vara ett rådjur.

Länk: Helgbilden

5 kommentarer:

Spanaren sa...

Fina bilder!
Vad det blommar hos dig!
Usch med kadaverdelar runt din tomt.
/kram

lavendia sa...

Vad söt presidentsippan är. Tänk vad mycket växter det finns, som man inte hade en aning om.
Har ni lo, eller vem har lämnat kvar råddjursbenet? / Britt

Hannele på Hisingen sa...

låter tufft att ha två trädgårdar att sköta...

Beppan sa...

Härligt när blomningen kommit igång! Mindre härligt med rådjursdelar i trädgården. Någon som haft kalas?

Anonym sa...

Oj så mycket vackert du bjuder på. Spännande små blommor jag inte hört talas om förut.