LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 2 maj 2015

Så här ser det ut där jag är - fototriss

Idag tog vi en tur till landet första gången för säsongen. Min man är lite dålig och orkade bara med promenaden från och till bilen. Själv gick jag ett varv runt för att kontrollera, att allt var ok. Vårljungen blommar med sina vackra klockor.
Den här växer på kanten till en halvt konstgjord, halvt naturlig liten damm. I botten samlas fjolårslöv i fukten och blir till en lerig sörja, som jag städar bort på våren.

Idag fick jag se något konstigt. Fattade först inte vad det var. Jag var inte klädd för att stiga ner bland sörjan, utan försökte hålla kameran på rak arm och sikta mot föremålet.
Det ser ut som ett skelett av ett litet djur. Jag försökte vara saklig och analytisk men känslorna tog överhanden. Jag blev ledsen. Kunde inte hålla stilla kameran utan började skaka. Vad kan det vara?

Fototriss firar sin 300:e omgång med en tävling tillsammans med Coolstuff där vinnaren får ett presentkort.

Länk: Fototriss 300 - så här ser det ut där jag är idag

11 kommentarer:

Anna/notonmusic sa...

Ingen aning om vad det kan vara för ett djur, det ser långsmalt ut, som en mink tänker jag...men jag är dålig på växter och djur. Fina bilder hur som helst. Förstår att du blev berörd av att hitta skelettet... Ett sorgligt fynd :-(

Bevare mig väl sa...

Känns nästan lite "tjatigt" att upprepa varje att jag tycker om dina bilder, i dag något nytt inslag ett skelett!
Väcker känslor gör det. kan inte ge dig någon ledtråd tyvärr.

Leena sa...

Så fint att få komma till landet där ni verkar ha så vackert. Lite dramatiskt med skelettet, kan inte heller se vad det kan vara för djur.
En trevlig fortsättning på helgen! /Leena

kariogjon sa...

Vår ljung är så vackert! Hade planar om att plantera nga i år. Fint! Kari

Monica o Jacob sa...

Vad fin ljungen var, lite tragiskt med djuret man får hoppas det gick fort;-(

Anneli - A'la Foto sa...

Ja det är tragiskt med djuret och nu vill jag veta vad det är för djur! Din ljung är jättefin! FIna bilder till trissen! :)

cissi sa...

Vilka fina bilder du fick från turen till landet. Förstår att du undrar vad skelettet varit för djur......jag undrar också?

Vi i Kasperian sa...

Naturens gång - men det känns ändå lite speciellt när man ser liv som tagit slut. Oavsett vilket. Jag förstår dina känslor.

(Fast gladeligen lägger vi ju f.d. "liv" på våra tallrikar ... särskilt rationella är vi inte...)
Berit E

Mias Mix sa...

Alltid trist med döda djur. Skönt att komma ut och påta lite i jorden igen efter vintern.

Anonym sa...

Naturens gång..... Fin triss!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Ser ut som ett rådjur.