LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 7 maj 2015

Födelsedag

Igår kom jag inte att ta promenaden i trädgården förrän framåt lunchtid. Då upptäckte jag att regnmätaren innehöll hela 19 mm - härligt. Inte lika härligt var det när jag såg, att en del tulpaner var sönderblåsta.
Dessförinnan var jag till Nynäshamn och köpte en födelsedagstårta till min man. Han älskar denna frukttårta och den är faktiskt fantastisk god.
Han blev uppvaktad av sin dotters familj med vackra blommor.
Zorro var också med och glad som vanligt. Han fick också delta i kalaset och fick lite kycklingrester från vår lunch.

Länk: torsdagstema - I like 196

11 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

trevligt med tårta som man tycker om ♥

Annemor sa...

Ikke dumt med kakekalas hvor hunder får kylling i stedet for kake.
Flotte bilder :)
Ha en flott dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2015/05/07/ikke-noen-nyhet-men-i-like/

Leena sa...

Regn är ju välbehövligt nu på våren men synd om tulpanerna. Hos oss har de inte slagit ut ännu fast igår såg jag en som NÄSTAN hade öppnat sig. Tårtan ser god ut och ofta är ju frukttårtor godast, tycker jag. Ha det gott!

Anni sa...

Födelsedagsfirande gillas alltid! Mina tulpaner hann inte blåsa bort för de var redan elegant avknipsade av rådjuren ...

cat sa...

Fast den söndriga tulpanen är vacker på bild!
En härlig bild på söta Zorro :-)

Anita Malta sa...

Vacker bild på tulpanen trots att den förstördes av den starka vinden. Tårtan ser hur god ut som helst och bilden på fina Zorro är härligt underbar !

lavendia sa...

Regnet behövdes. Men nu räcker det tycker jag.
Vi köper aldrig tårta, men om jag skulle, skulle det nog bli en sådan. Inte med en massa grädde. / Britt

Anonym sa...

Ja Jisses vad de har regnat och blåst. Jag trodde att det skulle vara uppehåll idag så planen var att gå ut en stund men regnet öste ner nu efter lunch. Får planera en trädgårdsdag till helgen istället. Mysigt med kalas!

Bas. sa...

Nog gefeliciteerd ja die taart ziet er verrukkelijk uit.

Lotta sa...

I vår mätare var det 26 och tillsammans med det som kommit sista veckan har vi fått över 50 mm. Även här har en del tulpaner blåst sönder....Kul med födelsedag och klart att hunden ska vara med och fira! /Lotta

Semester & Mat sa...

Ja frukttårtor är ju iallafall nyttiga ;)